Rólunk írták...
Az alábbiakban idézünk néhány cikket, mely a magyar sajtóban jelent meg rólunk:
Új hajóállás: a további fejlődés alapja
Február elején adták át rendeltetésének a dunavecsei kikötő második hajóállását. Az Új Széchenyi Terv keretében, európai uniós támogatással megvalósult beruházásról Szucsányi Lászlóval, a Dunavecse Kikötő Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
- Milyen feltételekkel lehet ma kikötőt vagy éppen új hajóállást létrehozni a Dunán?
- Teherhajó-kikötőt létesíteni nagyon összetett feladat. Erre igazából csak ott van lehetőség, ahol már az elmúlt száz évben is hajóztak, végeztek olyen ipari kikötői tevékenységet amely beleillik a környezetbe, illetve megfelel a környezetvédelmi szabályoknak. A nyolcméteres vízszintkülönbség igen nehéz helyzet elé állítja a tervezőket, kivitelezőket. Dunavecsén a hajóállomás, a korábbi malom és a folyami kavicskotró telep tette lehetővé a kikötő megépítését. Az utóbbival kapcsolatban érdekesség, hogy jó néhány évtizeddel ezelőtt innen szállították vonatokkal a szegedi panelházak építéséhez a kavicsot. Emellett persze számos szakhatósági engedélyre is szükség van, nekünk összesen tizenegyet kellett beszereznünk.
- Mikor indították a vállalkozást?
- 1996-ban alakult meg a Pannonport Kft., amely 2001 óta Dunavecse Kikötő Kft. néven működik. A vállalkozás a dunavecsei önkormányzattól megvásárolt, az 1920-as évektől hajózási tevékenységekre használt folyóparti ingatlanon hozta létre Magyarország középső régiójának egyik legdinamikusabban fejlődő nyíltvízi, közforgalmi kikötőjét.
A Duna bal partján, az 1572- es folyamkilométernél, hazánk vízi középpontjában található létesítmény magas színvonalú infrastruktúrájával kiváló lehetőséget nyújt a vízi és közúti szállítmányozás közötti kapcsolat megteremtésére, a szállítmányozási igények összehangolására. A dunavecsei kikötőben ömlesztett mezőgazdasági és egyéb termékek kamionból hajóba, illetve hajóból kamionba történő direkt átrakását, mérlegelését, okmányolását végezzük.
Igazán emlékezetes dátum 1998. december 4-e, aznap került sor kikötőnkben az első teherhajó berakodására.
- Milyen szándék húzódott az új hajóállás megépítése mögött?
- Ahhoz, hogy bővíthessük ügyfélkörünket, és megrendelőink számára minőségben is egyre jobb szolgáltatásokat tudjunk nyújtani a legkülönbözőbb áruk rakodása terén, új beruházásra volt szükség. 2005-ben született meg az ötlet, hogy a Pentele híd építésekor használt vasbeton cölöpsoron ki lehetne alakítani egy második hajóállást, amely a hozzá kapcsolódó bejáróhíd megépítésével egy időben két hajó megrakodását képes biztosítani.
Ömlesztett mezőgazdasági (búza, kukorica, napraforgó, árpa, repce) és egyéb árukon (műtrágya, szén, koksz, folyami kavics, kohósalak, cukorrépa, üveghulladék, faapríték, feldarabolt gumiabroncs) kívül lehetőséget nyújt darabáruk (csövek, faipari és raklapos termékek), sőt túlsúlyos és/vagy túlméretes áruk ki- és berakodására, konténerek rakodására is.
Az elképzelés megvalósítása mellett szólt az is, hogy tudtuk: a meglévő cölöprendszer nagymértékben csökkenti az infrastrukturális beruházás költségeit,illetve műszaki szempontból a kivitelezés megfelelő módon elvégezhető.
- Miért érdemes Dunavecsén kikötniük az áruszállító hajóknak?
- A kikötő második hajóállásának megépülésével Dunavecse térségében olyan komplex szolgáltatásokat nyújtó bázis létesült, amely országos szinten kiemelkedő technikai színvonalon biztosítja a folyami és közúti áruszállítás közötti kapcsolatot.
Innen 400 méterre épült meg az M8-as Duna-híd (Pentelehíd), így a kikötő közvetlen összeköttetést biztosít a Duna és az M6-os, M8-as autópálya, valamint az 51-es számú főút között. Kikötőnk legnagyobb értéke éppen ez a központi fekvés, illetve az ebbői adódó jó közúti és vízi kapcsolat.
A kikötői terület magasan feltöltött -megegyezik a budapesti és a bajai kikötői területek magasságával-, talajszerkezete szilárd, jól tömöríthető. További előnyt jelent, hogy több mint négy hektár saját tulajdonú terület áll rendelkezésünkre a szállítandó áruk előraktározására. Természetesen ide kikötői puffer raktárakat, fedett tárolókat szeretnénk építeni a későbbiekben.
Egyik hajóállásunk működését sem befolyásolja a folyó vízállása, mindig van elegendő vízmélység a hajók alatt. Ez a kikötő földrajzi fekvéséből következik, nálunk ugyanis a Duna nem tölti, hanem mélyí-ti a medret, és magas vízállásnál is tudunk a stégről darabárut rakodni.
Külön értéke a kikötőnek a már működő rakodóponton egyszerű, de hatékony termelése, valamint hogy évente 400 ezer tonna áru be- és kirakására van engedélyünk. Mivel az elmúlt esztendőkben évi 60-110 ezer tonna áru intermodális átrakodását végeztük, bőven kínálkozik esély a kapacitásbővítésre, a kikötő kihasználhatóságának növelésére.
– Dékány Zsolt cikke nyomán. Navigátor, 2014. március –
Új hajóállás: ötlet, tett, projekt
Az üzleti partnerek jelenlétében február 6-án adták át rendeltetésének a Dunavecsei Kikötő Kft. új beruházását, amely európai uniós támogatással, az Új Széchenyi Terv keretében valósult meg. A kikötő második hajóállásának megépülésével Dunavecse térségében olyan komplex szolgáltatásokat nyújtó bázis létesült, amely országos szinten kiemelkedő technikai színvonalon biztosítja a folyami és közúti áruszállítás közötti kapcsolatot.
– Magyar Közlekedés, 2014. február 26. –
Forgalmas dunai kikötő az ország közepén
A Dunavecse Kikötő Szállítmányozási Kft. régóta jelentős szereplője a környék gazdasági életének.
-Vállalkozásunkat 1996-ban alapítpttuk. Fő tevékenységünk eleinte az ömlesztett mezőgazdasági termények, búza, kukorica, napraforgó, árpa, repce hajóba, illetve uszályba rakása volt. 2002-től más ömlesztett áruk, a szója, műtrágya, napraforgódara hajóból teherautókra átrakásával bővítettük tevékenységünket. Természetesen minden technikai felszereltség rendelkezésünkre áll - mutatta be cégét Szucsányi László igazgató.
Megtudtuk tőle azt is, hogy a több mint 42 ezer négyzetméteres Duna-parti telepen összesen nyolc személy látja el a feladatokat. Nagyteljesítményű, korszerű gépek, szállítószalagok, csigás szállítóberendezések, mobil hidraulikus átrakógép és korszerű mérlegelő-térfigyelő rendszer segíti munkájukat.
A kikötői műszakok szemlátomást forgalmasak.
-Az áruszállítók többsége miért épp Dunavecsén horgonyoz le?
- Előnyünkre szolgál kikötőnk földrajzi elhelyezkedése, a közúti adottságok. A csepeli és a bajai kikötők közötti hajózóút felezőpontjában vagyunk, az M8-as a Pentele autópályhídtól négyszáz méterre.Bármilyen hajózható vízállásnál tudjuk a legnagyobb nerülésű hajókat fogadni. A vecsei kikötő mellett szól a nagy rakodási kapacitás, a minimális rakodási veszteség, a teljes körű adminisztráció is.
-Milyen födrajzi körből kapnak rendeléseket?
-Megbízóink Magyaroszág bejegyzett terménykereskedő exprtőr-importőr cégek. Bács-Kiskun, Pest, Békés és Jász-Nagykun-Szolnok megyéből, valamint a Dunántúlról érkező terményeket is kezeljük. Tervezünk egy másik hajóállást is, ahol a túlsúlyos, túlméretes áruk, konténerek rakodása is lehetővé válik.
– Petőfi Népe, 2008. november 18. –